Tuesday, January 24, 2012

kepercayaan dan kejujuran amat tinggi nilainya

Ni adalah pos luahan hati. Aku sedih kecik hati marah geram sakit hati sume ny bercampur2. Aku tak suka ditipu dan tak suka org yg tak jujur. Pe salah ny cerita je benda yg benar dpd nak sembunyi2. Sebab lambat laun aku akan taw jgk coz aku ttp akan mencari setiap jwpn bg setiap persoalan yg bermain di fikiran. Akhir kata, jujur la pada diri sendiri dan jujur lah pada org yg mempercayaimu.

TRUSTWORTHY, SINCERITY, HONESTY

p/s: Semoga hatiku sentiasa terpelihara, tak sakit, n terjaga di bwh lindungan-Nya.
Amin ya rob.

Aku takut hati sakit sbb nanti aku sedih nanti aku menangis nanti aku tak leh wat pape dgn betul nanti fikiran aku melayang2 nanti aku xselera nk makan nanti aku makin kurus.
So, aku nak yg heppy2 je xmo yg sakit2.




ni lagu utk org yg aku syg n cinta.
Subhanallah, aku mencintainya...............



Saturday, January 21, 2012

Bantal tidur gambarkan perwatakan kamu?




  • Memeluk bantal
Kamu yg suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Kamu mempunyai penghargaan yg tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan kamu halus dan jiwa kamu penyayang. Menriknya, kamu yg tidur dgn cara ini dipercayai berkebolehan membaca peristiwa yg akan berlaku melalui mimpi. Kamu juga sangat prihatin terhadap kesusilaan dan kesopanan hidup. Kamu yg berkategori ini juga cenderung utk memiliki badan yg kurus.

  • Menggunakan banyak bantal
Kamu biasanya kurang keyakinan diri. Dalam kehidupan seharian, kamu memerlukan ahli keluarga dan kawan2 yg dapat membantu kamu. Kamu jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya meminta pandangan orang lain. Sikap kamu yg sukar berdikari dan suka bergantung kpd org lain perlulah diubah.

  • Tidur dengan satu bantal
Kamu pula berada dlm golongan yg cepat matang. Kamu tidak manja dan boleh menerima sesuatu keadaan dgn seadanya. Jika melakukan suatu kerja, kamu melaksanakannya dgn ikhlas. Prinsip "Fikir Dahulu Sebelum Bertindak" sentiasa menjadi keutamaan kamu dlm membuat keputusan.

  • Meletakkan bantal di bawah kaki
Kamu mempunyai sikap yg kurang baik. Sifat kamu yg jarang bergaul dgn orang @ kera sumbang akan menyebabkan kamu kaku dalam pergaulan. Hal ini menyebabkan kamu cenderung bersikap ego. Selain itu, sikap kamu yg tidak suka berusaha dan gemar mengambil jalan mudah juga haruslah dibuang.

  • Menekup bantal di atas muka
Kamu gemar berterus terang dlm menyatakan sesuatu perkara. Kamu tegas dan berkebolehan menjadi seorang pemimpin. Namun, kamu perlu menjaga pergaulan kamu terhadap orang sekeliling dgn baik. Kadangkala, ada kata-kata kamu yg mengguris hati mereka tanpa kamu sedari.
  • Tidur tanpa bantal
Kamu pula memiliki keyakinan diri yg sangat tinggi. Tetapi kamu perlu berahati-hati kerana sikap yakin diri kamu yg tinggi itu juga sebenarnya boleh berubah menjadi sikap mementingkan diri. Terlalu over-confident juga menyebabkan kamu sering memandang rendah terhadap orang lain.

haa bagaimana cara tidur anda? lau berbagai gaya mcm saya nampaknya macam2 perwatakan la kita ada. Mixed sume. hehhe

sekadar berkongsi.

SUMBER: BK Bil 188 :)


p/s: pape pon sebelum tidur jgn lupa recite the doa' semoga dijauhkan
dpd syaitan semasa beradu. amin. Y_Y



Friday, January 20, 2012

happy birthday DEAR =)









happy 24th birthday to my dear.

may God bless u.



semoga panjang umur,

dimurahkan rezeki.

semoga sentiasa berbahagia dan heppy.

semoga cepat2 kawen :D

luph u.






Friday, January 13, 2012

petua IMAM SHAFI'E


Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama




Monday, January 9, 2012

SABAR ITU IMAN





Bukan mudah utk kita menjadi seorang yang benar2 sabar. Kesabaran adalah suatu perkara yang subjektif dan sukar untuk dinilai. Tahap kesabaran seseorang juga bukannya mudah untuk diukur. Setiap manusia perlu mempunyai sifat sabar dalam apa jua perkara. Kalau tak, porak perandalah dunia.

"SABAR TU SEPARUH DRPD IMAN"

"APA YG BERLAKU DUGAAN TUHAN NAK UJI KESABARAN & IMAN KITA"

Saya mengalami saat yang memerlukan kesabaran. Bukan besar sgt ujian dibandingkan dgn orang2 lain yang mungkin menghadapi masalah yang lebih rumit. Tapi tahap kesabaran saya rendah. Saya berterima kasih kepada orang yg tak jemu2 memberi dorongan, semangat dan nasihat dan berkongsi masalah bersama2.

Saya berazam utk menjadi seorang yg penyabar dan kurangkan short-tempered kerana saya ingin jadi seorang yang lebih baik.
=D


Saturday, January 7, 2012

2012 resolution--> just make my list



It's already a week we are in year 2012. Commonly, everyone have their own resolution/ determination/ vision/ mission or anything that can be describe as "azam" in malay when it comes to a new year. Even today is 7th of January but I have my own "azam" starting from the 1st day of 2012.

New Years is a time when many people around the world make promises. However, many of the promises made by people are rarely completed. I plan to keep my New Year’s resolutions through the year. I sure hope I can make this 2012 resolution last and try to achieve all of them.

It's a time to reflect on the changes we want (or need) to make and resolve to follow through on those changes.


=) be more patient and can control my short-tempered
=)be a good girl and a good daughter
=) to 'enlarge' my body size.. huhhu. gain weight +++
=) be a loyal partner to my loveeee AS
=) i want to be a girl with career n have a good n permanent job
=) avoid my worst habit (only me know bout it. huhhu!)
=) want to save money, buy new phone and own a car too\


(▒)(▒)_______███☼███____(▒)(▒)
(▒)(█)(▒)__ ███_☼██████
_(▒)(▒)___██____████████
_________██____███▒▒▄▒▒
__________██____█▒▒▒▒▒▒
___________██____ █▒▒▒♥___(▒)(▒)
____________██_____▒▒____(▒)(█)(▒)
__________ __██____▒▒______(▒)(▒)
_____________██__▓▓▒▓___
________██__██ ▓▓▓▒▒▒▓____█
_(▒)(▒)___███_ ▓▓_▓▓▓▓▓___█
(▒)(█)(▒)______▓▓__▓▓▓▓▓___█
_(▒)(▒)_____ _▓▓__▓▓▓▓▓___█___█
___________ ▓▓___▓▓▓▓_▓___█_█
__________ ▓▓___▓▓▓▓__▓
▓__█
_________ ▓▓___███☼█__▓▓__█
___♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥ __▓▓_█
___ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__▒▒▒
____ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒____█
______ ♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__█
________ ♥▒▒♥▒▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒♥
___________♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒
♥▒
_______________▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
(▒)(█)(▒)_______▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
_______________▓▓_▓▓
_______________▓▓▓▓
_______________▓▓▓
______█████████
________██____██
______█☼█____██
______█_______██
______________█☼█
______________██__█
____█


that's all things that I wondering now. hopefully all my resolution-dreams come true. INSYAALLAH

Friday, January 6, 2012

Thursday, January 5, 2012

miss MTSB!!

our company logo


sports.....

corporate dinner...GOLD n GLAMOROUS






memoirs at our beloved MTSB with trainers.


MISS ALL OF YOU MEKARIANS.
WE HAVE GREAT MOMENTS TOGETHER.
MUAAHHHHHXX !!!! :))

if we hold on together


o8/11/2011-23/12/2011
Mekar Tani Sdn. Bhd.
Harvard Suasana Hotel, Gurun, Kedah
Anggerik 1
Room 113 ;)