Thursday, June 30, 2011

it had been almost a year being single

after a year:

- single life give heart to rest
- avoid from being hurt
- can stick to too many people
- be more strong n tough
- no more tears to be wasted
- can appreciate myself more than others
- can love everyone
- credit always available
- am free =)
- no need to fight with couple
- can think better n choose the best one
- take care of heart n myself
- have most time with friends
- etc...........

SINGLE is SIMPLE
L♥ve our life to the fullest.
appreciate n yourself 1st


=====is waiting for the right person that deserves me on my worst=====
thanks to the one who had hurt me. life is karma. i know life is fair. ur turn will come.

Monday, June 27, 2011

kanta lekap : contact lens

ni contoh coloured contact lens: mcm2 kaler ad n comey2

ni lak fancy lens case. mcm2 bentuk n corak ad. menarik. =D

Contact lens digunakan sbg alternatif utk mangsa2 kerabunan yg menggantikan pemakaian cermin mata. Tak dinafikan kewujudan lens amat membantu manusia meningkatkan ketajaman mata selain memberikan keselesaan dan keyakinan kepada pengguna. Namun kini pemakaian contact lens dah menjadi trend dan kini sudah dianggap aksesori berbanding fungsi asalnya. Lens berwarna makin digemari pelbagai peringkat usia dan mudah didapati pada harga murah.

Sebagai pengguna contact lens semenjak tahun 2008, dah byk pantang larang telah diikuti dan juga dilanggar. Sepatutnya aspek penjagaan contact lens amat perlu dititikberatkan bg mengelakkan masalah di kemudian hari. Antara penjagaan asas dan perkara yg perlu dititikberatkan adalah :

1. pastikan lens didapati di kedai2 optometris @ dpd pihak bertauliah bukannya di pasar malam @ belian secara on9 yg xdiketahui sumber dr mana. *xpernah beli d tmpat len selain kedai spek mata*

2. membasuh tangan sebersih bersihnya sblm menyentuh n memakai lens. *amalan harian =)*

3. memakai lens tidak melebihi masa iaitu sepatutnya tidak lebih 8jam. sbb mata akan kurang oksigen *usually pakai dr pagi smpi malam. bahaya2*

4. jangan amalkan tidur tanpa menanggalkan lens *xtanggal lens lau tidor siang. huhhu*

5. tanggalkan contact lens apabila ketidakselesaan mata berlaku. maybe lens kurang air dan kering. *yess!!*

6. jangan sekali-kali berkongsi contact lens. jangkitan bakal berlaku. *xprnah t-pkr*

7. pastikan lens direndam sekurangnya selama 4jam dlm lens case bersama solution. *yea =)*

8. jangan membasuh lens dgn air biasa @ air paip melainkan multi-purpose solution krn ia boleh menyebabkan pembentukan bakteria berbahaya. *pernah basuh nga air paip ble lens t-kluar tbe2 n xde MPS that tym *

9. tukar lens mengikut jangka hayat pemakaian. ada lens boleh dipakai selama 1bln shj n ada b-tahan selama 3bln. *slalu lupe trkh beli. so kna catat*

10. yg paling penting jgn malas krn penggunaan contact lens agak m-cerewet-n n hanya seswai bt mereka yg agak rajin. *rajin gak la lau x xpkai lak lens ni*

testimonials:
mula2 pakai lens mmg agak cerewet tp lama-kelamaan dah jd biasa. yg penting pastikan tangan bersih n lens dicuci dgn baik b4 masukkan dlm mata, iaitu organ t-penting kita. jangan abaikan penjagaan lens n mata. dulu pakai yg putih je skang da mcm2 kaler dipakai mengikut trends dan kegemaran. setakat ni alhamdulillah xde ag mslh kcuali minor problem spt gatal2 mata, pedih, mata kering n merah. lau rasa mata xselesa better tanggalkan je lens. kdg2 mata kita t-lalu letih bkn shj dsebabkan pemakaian lens tp sbb aktiviti yg dilakukan seharian menggunakan mata spt tgk tv, hdap laptop, n tgk mcm2 ag lah.so, kita perlulah menjaga mata disamping itu pandangan mata jgk. hehhe.

Saturday, June 25, 2011

selamat hari lahir mom n sis



hepy bornday 2 both of u.
my mom, Rahimah bt Mohamad-47- and
my sis ,Kak Cyda-23-.
may god bless both of u.

Friday, June 24, 2011

=(


when we care people too much, it is hurt too much when he/she don't care much bout us.
get hurt when what he/she said did not follow our expectations.
keep hurting when we just hope that he/she will call and need us like we need them but it will never happen.



kemarahan+ketidakpuasan hati yg tersembunyi ^^





ish3 budak2 ni tym makan pon nak marah2. xbek la masam2 depan rezeki. peace (^^)V


berbincang tentang masalah pencemaran alam sekitar dgn nada seriuss. =]



operasi mencari jb gengster yg menganggu shbt2 kami. cpt carii!!


eh2 xmo kisah hal ak xpe ah. ak pon leh hidop sorg2 la. ade ak kesah?! huhh

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

hee. ni muke yg feeling t-lebih sudah. hahha tersesat masuk entry.
muke menghayati bkn xpuas ati. hakhak



footnote: i misshh u oll fren deep2 n tight2 huhhu
jgn marah ye kawan2 ad muke comey kalian ;)

Thursday, June 23, 2011

kenali diri =)

Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1


Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2


Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3


Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4


Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5


Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6


Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7


Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8


Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9



No.1

----

Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda.

Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.


No.2

----

Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em...bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.


No.3

----

Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.


No.4

----

Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.


No.5

----

Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan.Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.


No.6

----

Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.


No.7

----

Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.


No.8

----

Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda.Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan.Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani.Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.


No.9

----

Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental.Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.



so, anda seorang yg camne??

Monday, June 20, 2011

RANIA ALEASYA









cantik tak nama tu? actually nama 2 sy reka ntk cousin sy. umur dy da masok 2thun dah baru2 ni. sy syg ngat bdak tembam ni. lau blik kg sy geram nk cubit2 pp n men2 nga bdk sorg ni jela. ske tgk kerenah bdk kecik ni. :)
:: smlm baru b-video call
thru skype nga nia. 'kakya3' dy pgil i. hee

ni la koleksi pic2 nia yg ambe snap sejak dr baby smpi jd budak kecik yg agk buas ni. mmg xreti duk diam. k.ira sayangg nia. muahhh!

Sunday, June 19, 2011

selamat hari bapa


selamat hari bapa kpd abah aku, mansor b osman and ayah aku, omar baki b. hashim.

dulu aku tak suka abah aku p skang sdkt demi sdkt ak terima jela. sbb dy jgk la kan aku hidup ats muka bumi ni kan. pape hal pon dy ttap akan jadi wali aku. da bertahun2 ada jgk niat nak cari anak2 ok la 2. aku xde masalah. but dulu mak aku cakap ak xmudah dipujuk rayu oleh beliau. -__-

&

wat ayah aku. mekasih jaga aku sjak aku darjah satu. tanggung hidup aku n jaga mak aku baik2. yg penting mak ak bahagia. even kdg2 aku byk masalah ckt. aku kan bdk degil. kna marah sume aku terima la. huhhu :(. beliau juga tmpat aku tumpang manja n mengada2 sjak zman b-sekolah asrama dulu. (sbb lau bleh tp2 mnggu suh mak ayah dtg jenguk) =)


tapi sbb mereka la aku jadi spt aku skang ni.
thanks 4 give me great life with bitter sweet n sour.
it is called life rite.
i got lot of experiences that other's don't have chance to face n feel.

footnote: ramai2 family kekdg xbest gak sbb kite jd dilema :(

p/s : Kasih Ibu Membawa Ke Syurga, Kasih Ayah Berkorban Nyawa

Friday, June 17, 2011

grenade []------------[]> - - -

Easy come, easy go, that's just how you live
Oh, take, take, take it all but you never give
Should've known you was trouble from the first kiss
Had your eyes wide open, why were they open?

Gave you all I had and you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, you did
To give me all your love is all I ever asked
'Cause what you don't understand is

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya

I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for you, baby
But you won't do the same

No, no, no, no

Black, black, black and blue, beat me 'til I'm numb
Tell the devil I said, hey, when you get back to where you're from
Mad women, bad women, that's just what you are, yeah
You'll smile in my face then rip the brakes out my car

Gave you all I had and you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, yes, you did
To give me all your love is all I ever asked
'Cause what you don't understand is

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya

I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for ya, baby
But you won't do the same

If my body was on fire
Ooh, you'd watch me burn down in flames
You said you loved me, you're a liar
'Cause you never, ever, ever did, baby

But darling, I'd still catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya

I would go through all this pain
Take a bullet straight through my brain
Yes, I would die for you, baby
But you won't do the same

No, you won't do the same
You wouldn't do the same
Ooh, you never do the same
No, no, no, no

Monday, June 13, 2011

saat2 akhir but still ambik kesempatan

betul ke ia dipnggil insaf or sdar diri? rasanya belum sedar diri.
camane boleh lagi ambil kesempatan, bermanja2, beri harapan kat orang yang mmg xpernah putus mengharap pada keajaiban.
hmm. betol kata2 yg mngatakan usia xmelambangkan kematangan.
usia bertambah, dgn tggngjwb keje lagi sepatutnya kau dah matang.
xperlu main2kan perasaan org lagi lau betul2 da insaf/sedar diri.
n xperlu bila kau dah ambik keputusan tu. babess.
xpayah nak tunjuk syg rindu caring pe sume lau stkat pura2 je.
tak semua manusia leh trima bila dperlakukan cmtu.
xsume org b-hati kental.
alhamdulillah tuhan beri kekuatan even aku rasa sgt skt.
tak nak kat kau tapi sakit hati kat kau xkan hilang.
aku benci sampai bile2.
benci kau n perbuatan kau kat aku. vavii.
even mak cik aku pon ckp kau jaat, teruk.
xkan bahagia hdp lau menyakitkan org lain.
tuhan akan membalasnya.